eien ni.


30.5.13

minggu pertama.

salam..
diam tak diam, dah lebih kurang satu minggu cuti kan.
semangat suruh orang update, tapi diri sendiri malas sangat-sangat.
sebenarnya, minggu ini, aku tak bukak laptop pun.sekarang, yes!

aku berada dalam misi membaca.haha! tak boleh bla ayat.
serius, dah lama gila tak baca buku-buku yang bukan ilmiah bak hang.
ini jelah masanya, so, sabtu lepas aku ada lah pergi pesta buku kat sacc mall, shah alam.
best kot! booth banyak dan tak terlampau sesak macam kat pwtc. yelah, tak tahan beb bau-bau yang ada.
bila baca novel, rasa macam remaja lah pulak.gelak sorang-sorang. aku suggest korang baca lah novel 'Suami aku Ustaz'. serius lawak dan adalah ilmiah sikit. ;)

hmm, yang lain, biasalah buat kerja-kerja rumah yang patut selain memasak.heeee~
aku memang tak boleh nak memasak kalau mak aku ada kat rumah.
bukan apa, nanti trial and error terus error jep. habis aku kena complain bila berasap je dapur tu kang.
tak tahan nak dengar bebelan. hahaa.
tapi nak kata sibuk tu, tak sangatlah.best sangat, kipas pun laju.tetiba sangat kan pasal kipas pulak.

mak aku sekarang sangat caring ngan bunga-bunga kat belakang rumah tu.
tapi cantik gak aku tengok, takdelah bosan nak melayan adik-adik aku yang nakal.
walaupun dua orang tu je kat rumah, rasa macam ada sepuluh orang. bising tak hengat.

sebenarnya, aku teringin gak nak belajar menjahit, tapi stress betul bila nak buat.
memang memerlukan kesabaran yang tinggi.
kalau kain tu lembut, lagi geram. tapi best pakai lah.
nak guna mesin jahit lagi berdebar.macam nak drive kereta rasa.
ceh, alasan itu semua.

ok lah, nak sambung baca novel. pasal crime, besssstttttttt~

5 pengkritik bebas:

aziha said...

assalamualaikum mai...

kehadapan mai yg diingati selalu.aku tak sempat nak melayari internet lama lama.maklumanlah,di rumah amat ketara bezanya dengan asrama.

di rumah tak perlukan internet kerana keluarga melebihi segala galany,kan?

heeee~~~

ak xsempat nak rse bosan pon kt umh.asyik ade kenduri je.kali ni ak bergiat aktif cket hal2 kenduri.sbb yg kawen tuh umur baya2 kite je.ade mood la cket.

hahaha...pjg la pulak.k lah.bye!

shirakawa said...

waalaikumussalam k.jee..

betul2x, time ne jelah nak luangkan masa lama-lama sikit dengan family.
best betul banyak kwn sebaya hg yg dh kahwin!
aku g kenduri org besar jep,haha!

nanti-nanti bole citer byk2~ peace!

aziha said...

bajet hg kecik lg eh?ceyh...

byk kwn kawen kdg2 xbest.sbb....heee~~~jeles!

kikiki...

shirakawa said...

heeee, forever young..

kalau dh jodoh, xkemana k.jee,,
sincerely, maiii

aziha said...

ade kwn ak ckp.agk rough tp lwk

#kalau dah jodoh,
tak ke mana,
kalau dah bodoh,
belajar la....

hahahaha~~~